About Me

My photo
kuala pilah, negori sembilan, Malaysia
just a simple person

Saturday, July 18, 2009

http://prepaid4u.net/?id=nurmawaddah

salam...
ai kepada kengkwn yg berminat nk jadi ejen topup tuk tambah duit sampingan leh la masuk kt laman we kat atas tuh..Kalau tetiba malam-malam kehabisan topup tak yah risau-risau dah topup je sendiri...heh2..nak story sket neyh, ri ni 18/07/2009 maka MERDEKALAH sy daripada peperiksaan.. peperiksaan je..belajar tak abis lagi..Masih tinggal 2 semester. Kepada rakan-rakan sila doakan kejayaan sy yea.. Nati da keje leh la belanje korang minum SKy juiCE..hehe..Gurau je.. Insyaallah de rezeki lebih leh belanje korang makan..Kepada "OUR SIBLINGS" rindu korang sangat.Pasni Husna dah nak kawin..Masa kene banyak la concentrate kat family..Husna rindunye pada zaman skola2 dulu..Anem, Jayma, Dayah n abang n adik2 ku yang lain bile lagi:p..Angah korang nie x lame lagi..haha..Doa2 amin..(lum de bf gi neyh). Rakan2 sekolah sama ada di sekolah rendah n menengah, jiran2, n sesape yg mengenali diri ini, RINDU KORANG SUME;)

*Persahabatan yang paling agung adalah persahabatan yang dijalin di jalan Allah dan karena Allah, bukan untuk mendapatkan manfaat dunia, materi, jabatan atau sejenisnya. Persahabatan yang dijalin untuk saling mendapatkan keuntungan duniawi sifatnya sangat sementara. Bila keuntungan tersebut telah sirna, maka persahabatan pun putus.


Terjemahan surah An-Nur ayat 61
Tidak ada salahnya bagi orang buta, dan tidak ada salahnya bagi orang tempang, dan tidak ada salahnya bagi orang sakit (jika masing-masing tidak menjalankan sesuatu perintah disebabkan keuzurannya menghendaki ia berlaku demikian) dan juga tidak ada salahnya bagi kamu (temasuk orang-orang yang tersebut turut sama) makan di rumah kamu sendiri, atau di rumah bapa kamu, atau di rumah ibu kamu, atau di rumah saudara kamu yang lelaki, atau di rumah saudara kamu yang perempuan, atau di rumah bapa saudara kamu (sebelah bapa), atau di rumah emak saudara kamu (sebelah bapa), atau di rumah bapa saudara kamu (sebelah ibu), atau di rumah emak saudara kamu (sebelah ibu), atau di rumah yang kamu kuasai kuncinya, atau di rumah sahabat kamu tidak juga menjadi salah bagi kamu, makan bersama-sama atau berasing-asing. Maka apabila kamu masuk ke mana-mana rumah, hendaklah kamu memberi salam kepada (sesiapa yang seperti) kamu dengan memohon kepada Allah cara hidup yang berkat lagi baik. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat (yang menjelaskan hukum-hukumNya), supaya kamu memahaminya.

3 comments:

  1. wah! kak umi! da ade blog! ehehehe. =P

    ReplyDelete
  2. kak umi...jum kite advertuse blog..akk link kan org nyer blog..org link akk nyer blog mahu??bru sng nk ber bisnes..ehehe

    ReplyDelete